lördag 16 januari 2010

Den 16 januari 2010 - Snape i Bäsna, Dalarna, Sverige

Snape har rest en del i höst även om det mest har varit förseningar. Jag har inte fått bilderna från hans senaste resor, men nu när han är hemma och mellanlandar tänkte jag bjuda på bilder på Snape och hans nyfunna vän.

Snape tog sig nämligen inte hem ensam den här gången. Vart han har varit och vad han har gjort, det ska jag skriva om när bilderna kommer, men icke desto mindre dök han upp igår kväll. Han hade liftat hem!

Jojomän, det var inte bara Snape som hade hittat hem utan även hans söta kompis, en Svensk Kortnosing.

Det var bra att han fick lite lift. Tack och lov landade ekipaget bredvid snödrivan. ;P

Man skulle kunna tro att det är en dinosaurie och inte en drake med tanke på dess ursprung (nu var jag rolig, förstår ni) men jag har säkra källor på att avsikten är att det ska vara en Kortnosing.


De har väldigt roligt tillsammans, men Snape ska snart vidare och Kortnosingen stannar här (även om jag har hört att kortnosingen längtar till Åre). De kommer definitivt att ses igen, i alla fall. Jag har hört att de vill åka till Protego.

Det var det. Nu ska Snape pusta ut ett par veckor efter en sannerligen lång och fartfylld resa. Sedan åker han vidare mot nya mål.
/
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar